Mitt liv..

Utanför är det mörkt. Det känns mycket mörkare än vad det borde, borde vara för en varm sommarkväll. Ensam sitter jag och glor på dataskärmen.
Försöker forma ord som ska försöka bilda meningar som ska försöka beskriva vad jag gör, vad jag känner.
Jag har skaffat mig en blogg. Den femtioelfte bloggen jag haft, denna känns dock speciell. Den känns som en nystart, som ett nytt kapitel.
Imorgon kommer pappa och hämtar oss. En vecka på en ö. En tråkig, jobbig och känslomässigt krävande vecka. Jag har iallafall bestämt mig för att komma hem efter en vecka. Det har jag bestämt. Även om alla misstycker. Även om mamma vill jag ska stanna längre. Även om alla vill det jag inte vill. Men det är mitt liv.
När jag väl kommer hem kommer det bli så otroligt kul.
Då kommer sommmaren bli så som sommaren ska vara.
Då man träffar kompisar, super sig full och strular med allt och alla.
Om en vecka ska jag ha så fantastiskt kul.
Imorgon börjar väntan.
Där ute är det fortfarande alldeles för mörkt, men om en vecka kanske det blir lite ljusare?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0