Höstligt

I Rönneholmsparken brinner löven och det luktar höst, samtidigt cyklar jag genom ett oktoberkyligt Malmö med tjocka tröjor och orangea strumpbyxor. I mina hörlurar spelas veronica maggio och volymen är lite för hög. Jag gör alla mysiga "höst"saker man ska göra såhär års, dricker varm choklad, tittar på tvserier med fina vänner, hånglar under blommiga lakan med en som gör mig lycklig innombords, läser fantastiskt skrivna böcker jag aldrig läst innan, fotar löv, skriver listor på låtar som passar till nuet, går på hemmafest och blir ganska mycket för full, myser och allt sånt. Imorgon ska jag åka till Rom, om tjugofyra timmar sitter jag antagligen på någon resturang och äter pizza med Melissa. 
Det är fint just nu. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0