Vi som väntar på nåt gott väntar alltid för länge

Japp. Jag har fallit ner i en livskris igen. Fast denna gången är det en mer seriöst ovetande livskris. 
JAG MÅSTE HITTA PÅ NÅGOT ATT GÖRA MED MITT LIV EFTER SOMMAREN.
Jag har skaffat ett barnvaktsjobb som börjar nästa vecka. Det är ett himla bra steg mot vuxenvärlden. 
MEN DET RÄCKER INTE FÖR JAG BORDE ISTÄLLET FUNDERA PÅ ATT SKAFFA EGNA BARN. 
Okej nej jag skoja, men det känns lite så. Jag borde flytta, skaffa jobb, skaffa en partner gifta mig skaffa barn. 
Och JA jag ska gifta mig, få två barn, en villa och en hund. DRÖMLIVET. 
Nej, skoja igen. Men jag vet inte. Jag har kris och dessutom jag har fortfarande inte ens köpt en studentmössa än. 
DET KOMMER SLUTA MED ATT JAG TAR STUDETEN UTAN MÖSSA FÖR ATT SEDAN BÖRJA PÅ NÅGOT TRÅKIGT KONTORSJOBB DÄR JAG KOMMER JOBBA I KANSKE FEM ÅR.
Nej. Men nej. Jag är trött och överansträngd, förvirrad och ensam. Jag känner mest att jag bör ta tag i mitt liv snart. Visserligen har jag ca tio år på mig innan jag är trettio och den verkliga krisen kommer på allvar. 
MEN DET SKA BÖRJAS I TID!!!
Nä, shit. Förlåt. Eller skitsamma, det är min blogg och jag beklagar mig och krisar hur mycket jag vill här. 
SLUTA LÄS ISTÄLLET. 
Jag ska lyssna på Lasse Lindh nu och känna mig mindre ensam och misslyckad.
Oj, skrev jag mindre, menade förstås mer. 
PUSS OCH GODNATT, IMORGON KOMMER JAG MÅ BRA IGEN FÖR DÅ ÄR DET INTE TISDAGSKVÄLL.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0