Glad Påsk och allt sånt

Känner mig sentimental och saknar andra tider.
Tiden då jag läste postis varje morgon för att se om mina dikter kommit med och när Anna, Frida och jag hängde i skolbiblioteket all ledig tid vi hade för att leka mesiga lekar. Jag saknar de fredagskvällarna som mest gick ut på att köpa godis och sedan åka hem och prata om tiden då allt skulle bli riktigt bra. Och när det fortfarande kändes spännande att vara uppe till klockan 7 fastän man bara suttit och pratat hela kvällen.
Jag saknar första gången av allt. Första ciggen, första festen, första kyssen, och jag saknar tiden innan det. Då man längtade, väntade, hoppades och drömde.
Inget var bättre, egentligen var allt mycket sämre, men det var enkelt och det var så himla oskyldigt och fint att det ändå går att sakna.
Det var inte påriktigt, bara så riktigt det kunde bli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0