Yeah outer space, it's a lovely place.

Tog en jättelång promenad ensam i mörkret. Gick ner till havet och satt där en stund.
Insåg igen, som så många gåner förut, hur jävla liten och meninslös man är.
Vad man än gör så är det meningslöst. När man är helt ensam och ingen kan se en och man vet att vad man än gör nu så kommer ingen någonsin få reda på det.
Ingen.
Någonsin.
Och denna kvällen när jag sitter ensam vid min dator är bara en av alla kvällar i mitt liv. Och vad jag gör är meninslöst. Meningslöst och orelevant. Det behöver inte ens ha hänt.
Så egentligen vet man inte ens om det händer eftersom ingen vet om det. Ingen kommer någonsin exakt veta.
Det gör mig rädd.
Men ibland är det bra att inse hur obetydlig man är. Då framstår ens problem som ingenting och man kan fokusera på att bara leva.
Fast jag ska göra mer än att bara leva.
Och det känns bra.

Kommentarer
Postat av: anna

meningslöst?? Häftigt!!

2011-10-21 @ 22:45:06
URL: http://blommigalakan.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0