Så länge sen

Ni är dom som alltid ser, ser det som jag aldrig ser.
Klockan är 23.09. Det är fredag. Den 22 Juli. År 2011.
Jag är 17 år och misstänker att jag har dragit på mig min första halsfluss.
Jag har också lyssnat sönder mina tre favorit låtar.
Mitt liv står för tillfället still. Så väldigt stilla.
Imorgon ska jag träffa Mimmi. Det ska nog få livet att röra på sig lite grann.
Och på måndag börjar jag jobba.
Och sen någon gång måste jag ju bli frisk. Iallafall tills skolan börjar.
Kanske borde jag ta mig en kopp te och sätta mig vid mitt fönster. Sätta mig till ro och titta upp mot himlen. Sitta själv och lyssna på lite härlig musik. Fundera över livet.
Gråta.
Skratta.
Kanske borde jag göra det.
Kanske.
Kanske borde jag skriva ner lite tankar.
Skriva i min dagbok. ¨
Kanske.
K A N S K E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0